Drodzy Gracze!
W ostatnim czasie chyba nie do konca potrzebnie "zasypalem" was "teaserami" z Facebook'a dotyczacymi naszego nowego projektu. Jako, ze strona [email=https://3dragons.games]3dragons.games[/email] jest juz prawie gotowa (acz jeszcze nie opublikowana), ze wspomnianymi wyzej publikacjami obiecuje przeniesc sie wlasnie tam. Newsy ronots.com tak jak dotychczas, zostawimy na wiadomosci spersonalizowane, tj. kierowane tylko do Was.
Kiedy rozpoczelismy prace nad nowym projektem wiedzielismy jedno: chcemy zrobic "remastering" obecnej Tibii, w ktorym glowna czesc pracy bylaby skierowana na odswiezenie graficznej strony projektu. Nie mielismy jeszcze ostatecznego planu na ksztalt samej rozgrywki. Pomimo tego, ze do dzisiaj trwa wewnetrzna wymiana pomyslow, udalo nam sie juz mniej wiecej zawezic nasz plan i zdefiniowac "z czym wyjdziemy do ludzi". Chcialbym, zebyscie przeczytali o tym z pierwszej reki.
Czym bedzie 3dragons.games?
Jednym zdaniem: nowoczesniejsza wersja Tibii w ktorej postawimy na:
Wkrotce zaczniemy sie dzielic tymi nowinami na Otland.net, Tibia.org, Tibia.pl, OTSowych portalach brazyllijskich oraz portalach pozatibijskich. Caly czas szukamy do zespolu kolejnego programisty Unity oraz skrypterow Lua. Rozmawiam rowniez z Lukaszem (wlascicielem otservlist.org) nt. polaczenia sil i wejscia we wspolprace. Jestem w kontakcie z wlascicielem jednego z wiekszych serwerow OTS w Brazylii. Bede staral sie rowniez namowic YT streamer'ow aby zrecenzowali nasza gre.
Ok, wszystko fajnie, ale co dalej z "Ronem"?
Czesc rzeczy nad ktorymi bedziemy pracowali przy okazji pracy nad 3dragons.com beda do przeniesienia na Rona. Beda wiec pojawialy sie pewne update'y. W pozniejszym etapie mozemy rowniez dac wam mozliwosc pomiedzy nowa rozgrywka 3D a stara 2D. Sewer dalej bedzie istnial i nie planujemy go w zaden sposob "gasic" - wrecz przeciwnie. Istnieje juz plan aby zmigrowac obecny serwer na nowa, wydajniejsza maszyne oraz uzycie bardziej zoptymalizowanego kodu, ktory powinien uczynic gre bardziej plynna.
Dajcie mi znac co o tym wszystkim myslicie. Wszystkie osoby, ktore chca nam pomoc - zapraszam do kontaktu. Natomiast wszystkich, ktorym cisna sie niecenzuralne slowa na usta - upraszam o kulture
Pozdrawiam,
Kuba aka "Ron"
W ostatnim czasie chyba nie do konca potrzebnie "zasypalem" was "teaserami" z Facebook'a dotyczacymi naszego nowego projektu. Jako, ze strona [email=https://3dragons.games]3dragons.games[/email] jest juz prawie gotowa (acz jeszcze nie opublikowana), ze wspomnianymi wyzej publikacjami obiecuje przeniesc sie wlasnie tam. Newsy ronots.com tak jak dotychczas, zostawimy na wiadomosci spersonalizowane, tj. kierowane tylko do Was.
Kiedy rozpoczelismy prace nad nowym projektem wiedzielismy jedno: chcemy zrobic "remastering" obecnej Tibii, w ktorym glowna czesc pracy bylaby skierowana na odswiezenie graficznej strony projektu. Nie mielismy jeszcze ostatecznego planu na ksztalt samej rozgrywki. Pomimo tego, ze do dzisiaj trwa wewnetrzna wymiana pomyslow, udalo nam sie juz mniej wiecej zawezic nasz plan i zdefiniowac "z czym wyjdziemy do ludzi". Chcialbym, zebyscie przeczytali o tym z pierwszej reki.
Czym bedzie 3dragons.games?
Jednym zdaniem: nowoczesniejsza wersja Tibii w ktorej postawimy na:
- 3D: zastapienie wszystkich obecnych grafik nowymi, uzywajac do tego modeli 3D i tekstur o wysokiej rozdzielczosci
- Animacje: wiekszosc ludzi, ktorym pokazywalem Tibie machali glowa i dziwili sie: dlaczego jak uderzam to nie ma animacji uderzenia? Dlaczego tutaj nie ma dzwieku? Chcemy to nadrobic, aby gra mogla zainteresowac "dzisiejszego gracza", ktory po grafice spodziewalby sie czegos wiecej i dodac animacje: zadawania uderzen, otrzymywania obrazenia, smierci postaci
- Kinematyczna kamera: przy okazji wprowadzenia 3D mamy pomysl na wprowadzenie "kinematycznej kamery", ktora pozwalalaby np. na dynamiczny zoom in / zoom out lub efekt "okrazania postaci" jakbysmy byli filmowani z poziomu drona, ktore mozna spotkac w wielu filmach akcji
- Dzwiek: chcemy wprowadzic dzwieki walki, odglosy otoczenia - to juz bylo w RonClient (o ile ktos pamieta)
- Gildie i wojny: glowny nacisk polozymy na tworzenie klanow, rozbudowe wspolnego grania i systemu wojennego, ktory pozwoli gildia zajmowac rozne pozycje na serwerze i czerpac z tego tytulu wymierne profity
- Stabilnosc: wielki nacisk kladziemy obecnie na optymalizacje i stabilizacje obecnych rozwiazan - gra ma byc bez crashy, lagow. Musi wiec zuzywac niewiele zasobow na naszych serwerach w taki sposob, aby nie spowalniala przy wiekszym obciazeniu (wiekszym ruchu)
- Wiecej drog rozwoju postaci: chcemy wprowadzic wieksze rozwarstwienie profesji
- Handel: chcemy poprawic sposob w jaki gracze moga handlowac miedzy soba: polatac obecne bledy oraz dac mozliwosc bezproblemowego sprzedawania postaci / przedmiotow / domkow
- Miedzynarodowa obsluga: gra ma byc domyslnie miedzynarodowa i bedzie prowadzona w jezyku angielskim. Beda jednak osobne grupy na forach dla poszczegolnych krajow
- Poziom trudnosci: poczatek gry ma byc prosty, przyjemny i zrozumialy, ale wraz z rozwojem rozgrywki chcemy postawic przed graczem troche wieksze wymagania (nie bedzie botow, nie bedzie teleportow na respawny)
- Mapa: planujemy wykorzystac jako baze dawna mape Swordii - kto pamieta, ten wie o ktora chodzi, kto nie pamieta - udostepnimy minimape tak szybko jak bedzie to mozliwe
- Wieloplatformowosc: jednym z najtrudniejszych elementow bedzie stanowczo dodanie o obslugi wieloplatformowosci, czyli mozliwosci grania na urzadzeniach mobilnych, komputerze, przegladarce, TV, itp. Jest to cos, co obecny framework w ktorym tworzymy klienta daje nam tak naprawde "out of box" -> za pomoca dwoch klikniec mozemy sobie wygenerowac klienta na iOS / Android lub Web. Nie jest to jednak az takie proste jak sie wydaje: gra wyglada zupelnie inaczej na telefonie, a my chcemy dac wszystkim rowne szanse. Nie zostanie wiec to wprowadzone zupelnie na samym poczatku, ale po uruchomieniu i ustabilizowaniu gry bedzie to nasz kolejny kamien milowy
Wkrotce zaczniemy sie dzielic tymi nowinami na Otland.net, Tibia.org, Tibia.pl, OTSowych portalach brazyllijskich oraz portalach pozatibijskich. Caly czas szukamy do zespolu kolejnego programisty Unity oraz skrypterow Lua. Rozmawiam rowniez z Lukaszem (wlascicielem otservlist.org) nt. polaczenia sil i wejscia we wspolprace. Jestem w kontakcie z wlascicielem jednego z wiekszych serwerow OTS w Brazylii. Bede staral sie rowniez namowic YT streamer'ow aby zrecenzowali nasza gre.
Ok, wszystko fajnie, ale co dalej z "Ronem"?
Czesc rzeczy nad ktorymi bedziemy pracowali przy okazji pracy nad 3dragons.com beda do przeniesienia na Rona. Beda wiec pojawialy sie pewne update'y. W pozniejszym etapie mozemy rowniez dac wam mozliwosc pomiedzy nowa rozgrywka 3D a stara 2D. Sewer dalej bedzie istnial i nie planujemy go w zaden sposob "gasic" - wrecz przeciwnie. Istnieje juz plan aby zmigrowac obecny serwer na nowa, wydajniejsza maszyne oraz uzycie bardziej zoptymalizowanego kodu, ktory powinien uczynic gre bardziej plynna.
Dajcie mi znac co o tym wszystkim myslicie. Wszystkie osoby, ktore chca nam pomoc - zapraszam do kontaktu. Natomiast wszystkich, ktorym cisna sie niecenzuralne slowa na usta - upraszam o kulture
Pozdrawiam,
Kuba aka "Ron"
RonOTS Rules