RonOTS

Pełna wersja: Poradnik Rookstayera By Yokai Zero
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Poradnik Rookstayera

1. Wstęp
2. Ekwipunek
a)Uzbrojenie
b)Opancerzenie
3. Skill- podstawa efektywnej gry
4. Zdobywanie doświadczenia czyli Exp i polowania.
5. Bossy
6. Taski
7. Pozostałe




1. Wstęp
Witam cię młody rookstayerze, w tym poradniku znajdziesz odpowiedź na wiele nurtujących cię pytań, choć zapewne nie na wszystkie. W poradniku opiszę swoje doświadczenia, oraz doświadczenia kilku innych graczy. Sam jestem rookstayerem mój Nick to Yokai Zero, gram na Rawennie i zdobyłem ponad 300 poziom doświadczenia. Moja gra zaczęła się na Torgonii, gdzie nauczyłem się jak istotne może być podskillenie postaci, oraz jak walczyć z niektórymi bossami. Swoje umiejętności dalej szlifowałem na Pandorii, Modenie, a wkońcu na Rawennie gdzie już pozostałem na dłużej. Oczywiście mój styl gry i moje porady nie muszą trafiać do każdego, jest wielu świetnych rookstayerów i każdy ma swoją własną drogę.

2. Ekwipunek
a)Uzbrojenie

Uzbrojenie, to najważniejsza część ekwipunku, kolekcjonowanie broni prawdopodobnie nigdy nie dobiegnie końca. Jednak jak zdobyć odpowiednią broń?

Na sam początek musimy wybrać pomiędzy trzema (czterema) rodzajami broni. Toporami, Obuchami, lub Mieczami.
Każdy typ ma swoje zalety i wady:

[Obrazek: Great_Axe.gif]Topory
Często wybierany typ broni, ze względu na quest anihilator, gdzie najlepszą możliwą bronią do zdobycia jest Smocza Lanca- będąca właśnie toporem.

Zalety:
+Najlepsza broń do zdobycia dla przeciętnego gracza to właśnie topór, kolejno ognisty topór i smocza lanca.
+Na niskim lvlu bardzo łatwo zdobyć dobry topór z dodatkowym atakiem (Bitewny topór oraz Obusieczny topór)
+Pierścienie umiejętności toporów można zloocić z krasnoludów gwardzistów, którzy dość powszechnie występują na wyspie treningowej

Wady:
-Na wyższych poziomach trudno o dobry topór, pozostaje bicie Czarnego rycerza w celu pozyskania Smoczej lancy, lub Trującego demona w celu zdobycia Brzytwiego toporu.

[Obrazek: Hammer_of_Wrath.gif]Obuchy
Broń obuchowa, osobiście jest moim faworytem. Co prawda na niskim lvlu ciężko o dobry obuch, jednak zmienia się to wraz z przypływem doświadczenia. War Hammer to najsłabsza broń dostępna na anihilator queście, jednak najpowszechniej dostępna z 3 rodzajów broni z tego zadania.

Zalety:
+Na wysokich poziomach bardzo łatwo zdobyć Wojenny młot lub Kryształową buławę z Starszych obserwatorów.
+Pierścienie umiejętności Obuchów nie są może tak dostępne jak te toporów, jednak bardzo łatwo można je zdobyć z Cyklopów, których kilka respi się pod wilkołakami.

Wady:
-Na niskich lvlach stosunkowo ciężko o dobry obuch, pozostają jedynie bitewne młoty z krasnoludów gwardzistów, lub korbacz z Beholderów.

[Obrazek: Pharaoh_Sword.gif]Miecze
Miecze choć lubiane i kojarzone z mężnymi rycerzami, są chyba najgorszym możliwym wyborem dla rookstayera. Powodem tego jest problem zdobycia dobrego miecza już na niskim poziomie. Na wysokim wcale nie jest łatwiej, by zdobyć porządny miecz musimy być gotowi do zabicia Demona, Nieumarłego Smoka , lub Węża morskiego.

Zalety:
+Miecz jest chyba najbardziej klimatyczną bronią, kojarzoną z rycerzami bardziej niż topory czy obuchy.

Wady:
-Niestety ciężko o dobry miecz.
-Pierścienie umiejętności mieczy także niełatwo zdobyć, lecą jedynie z Orka Lidera, który występuje tylko w drodze na ogniste zadanie.


Jakie bronie na jakim lvlu?

Lvl
1-20
Co popadnie, prawdopodobnie nie będziecie posiadali dobrej broni.
21-30
[Obrazek: Spike_Sword.gif]Sword:
Spike sword/Serpent sword
[Obrazek: Battle_Axe.gif]Axe:
Battle axe/Babarian Axe
[Obrazek: Morning_Star.gif]Club:
Battle hammer/Morning Star

31-44
[Obrazek: two_handed.gif]Sword:
Te co wyżej/Two Handed Sword
[Obrazek: Double_Axe.gif]Axe:
Te co wyżej/Double axe/Hallberd
[Obrazek: Morning_Star.gif]Club:
Te co wyżej.

45-69
Od lvla 45 mamy możliwość zdobycia dobrej broni jednoręcznej, jednak jeśli nie będzie posiadała dodatkowego ataku możliwe że bardziej opłacalne będzie pozostanie przy starej broni. Tutaj wyraźną przewagę mają topory, double axe ma dość przyzwoity atak i można go zdobyć z Guardów, a fire axe jeśli trafi się z addem będzie używane przez długi czas Oczko. Co do Clubów wypadają o dziwo słabiej nawet od Swordów, przez co mogą wydawać się mało atrakcyjne.

[Obrazek: Fire_Sword.gif]Sword:
Fire Sword/Two handed sword
[Obrazek: Fire_Axe.gif]Axe:
Fire axe/Double axe/Hallberd
[Obrazek: Skull_Staff.gif]Club:
Skull Staff

70- Możliwe że do końca
[Obrazek: Giant_Sword.gif]Swordy:
Fire sword/Giant Sword
[Obrazek: Dragon_Lance.gif]Axe:
Fire axe/Crusader Axe/ Dragon Lance
[Obrazek: War_Hammer.gif]Club:
Skull Staff/War hammer

120+ lvl
Tutaj zaczynają się ukazywać zalety z użytkowania Clubów, możemy zaczynać bić co prawda dalej ostrożnie, Elder Beholdery z których lecą War Hammery, oraz Crystal Mace, zaś z Behemotha możemy zdobyć Demonic Hammer posiadający aż 49 punktów ataku!

Swordy:
[Obrazek: Giant_Sword.gif]Fire Sword/Giant Sword
[Obrazek: Dragon_Lance.gif]Axe:
Fire Axe/Crusader Axe/Dragon Lance
[Obrazek: Demoniczny.gif]Cluby:
Skull Staff/Crystal Mace/Lizard Hammer/War Hammer/ Demonic Hammer

Pozostałe:
Sword:
[Obrazek: Wodny_miecz.GIF]Water Sword (atk:39 def:35) 1 ręczny
Miecz który można pozyskać z Węża morskiego, na którego pokonanie jednak trzeba mieć bardzo wysoki lvl.

[Obrazek: B%C5%82%C4%99kitny_Miecz.GIF]Sword of Blueness (atk:48 def:23) 2 ręczny
Podobnie jak wyżej, można go zdobyć z węża morskiego, jednak ciężko zabić tą kreaturę, a szansa na ten miecz i to z dodatkowym atakiem jest bardzo mała.

[Obrazek: Havoc_Blade.gif]Shenlong Sword (atk:48 def:31) 2 ręczny
Miecz godny uwagi, jednak do zdobycia z Undead Dragona, na którego pokonanie trzeba mieć lvl porównywalny z lvlem potrzebnym do walki z Demonem, szansa na zdobycie takiego miecza z addem jest marna, choć jak ktoś ma szczęście Oczko.

[Obrazek: Pharaoh_Sword.gif]Great Sword (atk:57 def:38) 2 ręczny
Miecz może nie łatwy do zdobycia, można go dostać w zamian za 1500 pktów z tasków u Lamara. Wysoki atak wynagradza brak addu, a kto wie może uda się zloocić ci Gem of Magic i staniesz się niepokonany ? Oczko


Axe:
[Obrazek: Knight_Axe.gif]Knight Axe (atk:33 def:21) 1 ręczny
Z powodu niebezpieczeństwa kroczenia po Bosscave, w momencie kiedy zaczniemy bić Black knighta prawdopodobnie nie będzie już tak cennym znaleziskiem. Mimo to gdy nie posiada się dobrej broni, a w nasze posiadanie wpadnie egzemplarz tego oto toporka z addem warto się nim zainteresować.

[Obrazek: Brzytwi_Top%C3%B3r.png]Razor Axe (atk:49 def:18) 2 ręczny
Niezły topór niestety zdobycie go graniczy z cudem, zloocić go można tylko z Poison demona którego siła przytłoczy nawet wysoko-poziomowego gracza. Prawdopodobnie łatwiej będzie wejść w posiadanie Great Axe niż tego toporu.

[Obrazek: Great_Axe.gif]Great Axe (atk:57 def:22) 2 ręczny
Potężny topór który możemy dostać w zamian za 1500 pktów z polowań u Lamara. Podobnie jak przy Great swordzie wysoki atak wynagradza brak addu.

Club:
[Obrazek: Dragon_Hammer.gif]Dragon Hammer (atk:32 def:20) 1 ręczny
Prosty do zdobycia, czy to ze Dragona, czy z Dragon Hatchling. Mimo to nieczęsto używany. Jednak gdy nie ma się lepszej broni można zwrócić uwagę na to cacko, świetnie sprawdza się też podczas blokowania potworków gdyż jest jednoręczny i pozwala na używanie tarczy.

[Obrazek: Hammer_of_Wrath.gif]Hammer of Wrath (atk:58 def:12) 2 ręczny
Jedna z najmocniejszych (jak nie najmocniejsza) broni dostępnych na rookgaardzie, za 1500 pktów u Lamara możemy dostać jeden egzemplarz tej potężnej broni, ma 1 pkt więcej ataku niż Great Axe czy Great Sword, niestety znacznie niższą obronę.

[Obrazek: Royal_Crossbow.gif]Troszkę o walce dystansowej:
Moim zdaniem walka na dystans obecnie ma charakter wspomagający rookstayera, rookstayerom nastawionym na walkę dystansową tylko na początku łatwiej zabija się potworki i szybciej się expi, dzięki włóczniom które bez problemu przebijają się przez obronę słabych potworków. Jednak nie należy do końca lekceważyć walki dystansowej, przy wielu bossach dobry łucznik zaoszczędzi sporo pieniędzy i znacznie przyspieszy pozbywanie się kreatur, a to za sprawą wybuchowych strzał (Burst arrows) które ignorują obronę przeciwnika, ich atak może nie jest rewelacyjny, jednak trafiają dużo częściej od broni białej.

b)Opancerzenie
Nie ma co się wiele rozpisywać, podstawą jest zdobycie pancerza o obronie najmniej 80 punktów pozwalającej efektywnie skillować i expić na ghoulach. Jak sprawdzić ile mamy pktów obrony? Wystarczy wpisać komentę !armor dzięki której uzyskujemy informację o sile naszego pancerza.

Podstawowe opancerzenie:

[Obrazek: Z%C5%82oty_He%C5%82m.gif]Hełmy:
Iron Helmet (arm:5), Legion Helmet (arm:5), Soldier Helmet (arm:5), Steel helmet (arm:6),Dark Helmet (arm:6)
[Obrazek: Z%C5%82ota_Zbroja.gif]Zbroje:
Brass armor (arm:8), Scale armor (arm:9), Plate Armor (arm:10), Saphire armor (arm:12)
[Obrazek: Z%C5%82ote_Nogawice.gif]Spodnie:
Brass legs (arm:5), Plate Legs (arm:7)
[Obrazek: Magiczne_Z%C5%82ote_Buty.gif]Buty:
Leather boots (am:1), Boots of Haste (arm:0)

Zdobywając najlepsze możliwe wyposażenie podstawowe (nie licząc opcji i poziomów w itemach) czyli: Steel Helmet, Saphire Amor, Plate legs i Leather Boots posiadamy obronę na poziomie 78 punktów, pozwalającą efektywnie skillować na ghoulach. Oczywiście prawdopodobnie zdobędziemy znacznie lepsze wyposażenie, trafią się wkońcu jakieś opcje i poziomy z czym wzrośnie i siła obrony Oczko.

Oczywiście możemy zdobyć także znacznie lepsze rzeczy, jak chociażby Dragon Scale Mail, czy Royal helmet, jednak o tym rozpiszę się w punkcie o bossach.

3.Skill
Jedni rookstayerzy stwierdzają że długie skillowanie nie ma sensu, inni wręcz odwrotnie. Sam posiadam dość mocne skille jak na Rookstayera.
Podstawą efektywnego skillowania jest dobra obrona, chodzi o to by ghoule zbytnio nas nie raniły. Swoją obronę sprawdzacie komendą !armor, polecana przeze mnie obrona do rozpoczęcia treningu na umarlakach to 80.

Jakie skille na jaki lvl? Cóż nie ma co się tu rozpisywać, podstawą jak dla mnie jest zdobycie 40 skilla, taki skill pozwala na efektywną walkę z potworami, z czasem oczywiście warto dobić go do 45 lub 50 co pozwala odpuścić sobie skillowanie do końca gry Oczko.

Alternatywne metody skillowania:

[Obrazek: merlkin.jpg]
[Obrazek: bansheex.jpg]
[Obrazek: dwarfl.jpg]

4.Exp i polowania
Tutaj nie będę się rozwodzić, opiszę to w miarę krótko i zwięźle. Wypiszę tylko itemy moim zdaniem ware uwagi.

1-30 lvla

Orki, Rotwormy i Dwarfy.
Loot: słaby, więc nie będę wymieniać.

31- W sumie końca

Ghoule
Loot:
Life ring

Opis:
Ghoule nie są zbyt dobre pod względem loota, można oczywiście zloocić z nich ciekawy egzemplarz Scale Armoru, tudzież Iron helmetu, jednak w sklepie za wiele na tym nie zarobimy, tak więc lepiej skupić się na expie i zbierać tylko life ringi i ewentualnie itemy z opcją.

Wilkołaki
Loot:
Kasa

Opis:
Nie ma bardziej kasodajnych potworków na rooku, leci z nich czysta kasa, tak więc nie musimy martwić się o brak cap’a czy o to że ktoś ukradnie nasz loot.

Dwarf Soldier:
Loot:
Crossbow,Battle axe, Dwarven shield, Chain armor..

Opis:
Wszystkie powyżej wymienione itemy są warte 100 lub więcej gp, tak więc ten potworek jest świetny do robienia lootbagów. Ponadto dla postaci dystansowych dodatkową atrakcją może być to że lecą z nich bolty, których tak pożądają.

45+
Nowe bronie, nowe możliwości.

Dragon Hatchling
Loot:
Plate legs, Double axe, Burst Arrow

Opis:
Owszem pominąłem Dragon Hammer, Dragon Shield czy serpent sword, z prostego powodu do sprzedania tych itemów potrzebny jest Dashian quest, oczywiście warto zebrać kilka egzemplarzy, możemy je dać lub sprzedać nowym graczom. Plate legi i Double axe są sporo warte, jednak na Dragon hatchlingach zarabiamy nieporównywalnie wolniej, niż na wilkołakach czy dwarfach soldierach. Mimo wszystko sprawę ratują Bursty, amunicja do łuku dzięki której warto skillować Distance Fighting, wyjątkowo cenna gdyż pozwala pokonać bossy z którymi walcząc bronią białą mielibyśmy ogromne problemy.

Cyclops
Loot:
Hallberd, Dark Helmet, Double axe, Club Ring.

Opis:
Co prawda jest ich niewiele, więc polowanie na nie będzie polegać raczej na biciu wilkołaków, których resp znajduje się nad nimi i okazjonalnym schodzeniu na cyklopy w celu wyczyszczenia respu. Na szczególną uwagę zasługują Club ringi oczywiście cenne dla postaci posługujących się obuchami.


70+
Na tym lvlu mamy dostęp do lepszych broni, dzięki czemu jesteśmy zdolni polować na nieco silniejsze kreatury, oczywiście jeśli mamy dobry skill czy broń (lub jedno i drugie) możemy zacząć polować na nie wcześniej.

Dragon
Loot:
Double axe, Plate legs, Burst arrow

Opis:
Oczywiście można bić już wcześniej, choć szczerze opłącalność bicia tych potworków i teraz stoi pod znakiem zapytania, gdyż od czasu dodania Dragon Hatchlingów, zainteresowanie smokami znacznie spadło, mało tego na resp Dragonów trzeba czekać dość długo, przez co obecnie mało kto próbuje tutaj zdobywać doświadczenie, czy sprzęt.

Dwarf Guard
Loot:
Double axe, Steel Helmet, Battle Axe, Axe Ring.

Opis:
Wymagają bardzo dobrej broni, nawet broń z anihilatora może okazać się za słaba (jeśli nie posiada dodatkowego ataku) do efektywnego zabijania Tych potworków, należy uważać gdyż występują w dużych grupach, a często towarzyszą im Dwarf Soldiery, lub Dwarf Mage. Mimo to warte uwagi ze względu na Axe ringi, loot z tych potworków też nie jest zły, a z dobrym atakiem można tu wyciągnąć naprawdę niezły profit.

Minotaur Archer
Loot:
Brass Amor, Bolt’y, Crossbow.

Opis:
Wymagają dużej obrony (sporo ponad 100 punktów) by nie zadawały obrażeń, kiedy już ma się odpowiednią obronę, można praktycznie za darmo nie tracąc cennych potków wybijać je na masową skalę i zbierać oczywiście amunicję do kuszy, dają jej bowiem znacznie więcej niż dwarf soldiery.

150+
Od tego lvla zabijamy już większość bossów, jednak o tym w następnym punkcie, lecz mamy możliwość polowania na nowe kreatury jakimi są piraci. Nie będę się tu o nich rozpisywać poza Axe ringami ich loot jest mało cenny i dosyć rzadki. 150 lvl to moim zdaniem minimum do efektywnego mordowania ich, oczywiście z dobrym sprzętem i umiejętnościami, oraz samozaparciem można spokojnie zabijać ich już wcześniej, za to na uwagę zasługują Elder Beholdery.

Elder Beholder
Loot:
Crystal Mace, War Hammer, Clerical Mace

Opis:
Elder Beholdery są silnymi kreaturami, zdolnymi uderzyć za 500 + hp, ich Combo może sięgnąć ponad 700 hp, przez co mogą zabić rookstayera na 100 poziomie w ciągu jednej sekundy. Mimo wszystko jeśli będziemy starali stać się na skos od bestii, możemy uniknąć śmierci. Niestety bardzo dokuczliwe w nich jest to że summonują bandę Gazerów, które skutecznie utrudniają nam wykonywanie uników. Ponad to gdy życie Elder Beholdera zbliża się do końca, zaczyna on uciekać, należy ostrożnie za nim podążać gdyż może nas wciągnąć w grupę innych potworków. Skuteczną metodą zabijania ich jest ściąganie na siebie dwóch, lub większej ilości tych potworków, wtedy wybijają się one nawzajem za pomocą ognistych kul, ta metoda wymaga jednak dużo wyższego lvla i sporego doświadczenia.

200+
Na tym lvlu możemy w miarę bezpiecznie schodzić do podwodnego świata, należy jednak uważać na Polipy i Ośmiornice, na wejście zostaniemy zaatakowani przez 2 polipy, dlatego lepiej trzymać się blisko wyjścia i prawej strony schodów, tak aby atakowały nas max 2 polipy i 1 summon. Same Polipy czy ośmiornice nie posiadają cennego loota, lecą z nich oczywiście steel helmety czy też wyjątkowo rzadko Warrior, jednak to sporo za mało by zacząć na nich zarabiać. Mimo to są świetnym źródłem expa, pozwalają wyciągnąć 2.5 raza (a nawet więcej) więcej expa niż na ghoulach, niestety wiąże się to z ogromnymi kosztami. Po co więc schodzić do podwodnego świata? A no oczywiście po rudy Tytanu, które można sprzedać nawet za pacc runy na mainie, co za tym idzie zbierając je możecie grać mając pacca praktycznie za darmo Oczko. Można też je opchnąć za kilka cc na rooku, zapewniając sobie źródło utrzymania.



Nie wszystkie potworki wymieniłem, jednak wiele z nich jest mało opłacalnych.

5.Bossy

To co Gracze lubią najbardziej czyli bossy, przedstawię wam tu mapkę i mały opis.

Oto mapka:
[Obrazek: bossyv.jpg]

1. Karanek
Zalecany lvl: 200
Uwagi: preferuje walkę na dystans rzucając nożami, czy używając run nagłej śmierci.
Opis:
Karanki dawniej zamieszkiwały dość spory obszar wyspy nowych, jednak zostały zwalczone przez piratów, jeden osobnik okazał się zbyt silny przez co piraci uwięzili go w Boss cave. Loot jest dość rzadki, jednak jak już coś zleci może ucieszyć niejednego gracza, a być może i zwrócą się koszty wyprawy.

2. Ancient Scarab
Zalecany lvl: 50
Uwagi: Atakuje obszarowo trucizną, walczy w zwarciu.
Opis:
Loot mało atrakcyjny, jednak gdy szczęście dopisze można wejść w posiadanie dość dobrego knight armoru. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 10 tych kreatur dostaniemy 30 punktów u Lamara.

3.Orc Warlord
Zalecany lvl: 50
Uwagi: Często znika z pola widzenia, walczy w zwarciu.
Opis:
Loot nie należy do najatrakcyjniejszych, jednak przy odrobinie szczęścia zdobędziemy Crusader helmet, czy plate legi z jakąś opcją Oczko. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 10 tych kreatur dostaniemy 30 punktów u Lamara.

4.Warlock
Zalecany lvl:100
Uwagi: Walczy na dystans, za pomocą burst arrow, runy nagłej śmierci oraz Energy Beam, przyzywa też kamiennego golema, mocno się leczy.
Opis:
Podczas walki z Warlockiem należy pamiętać by stać po skosie, unikniemy tym samym Energy Beam, Warlock jest wrażliwy na ataki ziemne, jednak o wiele lepszym rozwiązaniem podczas walki z nim będzie użycie burst arrow, z racji iż bardzo szybko się leczy. Loot jest dość atrakcyjny i w miare częsty, Skullstaff czy Blue robe są dość częstym łupem, jednak jak się komuś poszczęści zdobędzie Golden Amor lub Energetyczną zbroję dającą 5% ochrony przed obrażeniami Energii. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 3 tych kreatur dostaniemy 60 punktów u Lamara.

5.Plasmother
Zalecany lvl: 500 + sioherzy i shooterzy.
Uwagi: Walczy w zwarciu, przyzywa Bog Raidery, skrajnie niebezpieczna, jej cios może sięgnąć nawet powyżej 2 tysięcy punktów życia!.
Opis:
Podczas walki warto użyć might ringi, czy Amulety śmierci oraz Świętości, bloker musi liczyć się z dużym prawdopodobieństwem śmierci, ważne jest aby Shooterzy leczyli blokera gdyż w krytycznym momencie może uratowac mu to życie. Sam loot nie jest atrakcyjny, szansa na Gema bardzo niska, jednak mało kto może się pochwalić pokonaniem takiej kreatury, jak dotąd została zabita tylko na Teście oraz Toskani.

6.Giant Spider
Zalecany lvl: 50
Uwagi: Walczy w zwarciu.
Opis:
Podczas walki z Giant Spiderem należy pamiętać o dodatkowym ataku w broni, gdyż obrona tych kreatur jest dość spora, najlepsze okazują się addy śmierci oraz ognia, jednak dodatkowy atak świętości też świetnie się spisuje. Łupem jest Knight set, jednak najcenniejsza może okazać się pajęczyna, potrzebna do zdobycia addonu, można ją sprzedać za niezłą sumkę innemu graczowi, lub zachować dla siebie. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 10 tych kreatur dostaniemy 30 punktów u Lamara.

7.Behemoth
Zalecany lvl:100
Uwagi: Walczy w zwarciu.
Opis:
Warto mieć jakąś broń z addem lodu pod ręką, tudzież łuk i burst arrow. Behemoth się nie leczy co jest jego słabym punktem, jednak potrafi zadać ogromne obrażenia sięgające nawet ponad 400 hp na turę. Tak więc istotna staje się wysoka obrona. Lootem może paść Garlic Shield, która jest dość mocną tarczą, Giant sword- świetny miecz, Demonic Hammer- jeden z najlepszych clubów na rooku, oraz Steel bootsy. Jednak Loot jest wyjątkowo rzadki, mimo to warto czasem ubić Behemotha Oczko.

8. Frost Dragon
Zalecany lvl:100
Uwagi: Walczy w zwarciu i przy pomocy ataków obszarowych.
Opis:
Najlepiej spisuje się przy nim dodatkowy atak żywiołu ognia, Loot pomimo że może wydać się atrakcyjny jest jednak ultra rzadki. Osobiście nienawidzę bicia tej kreatury, jednak czasami trzeba. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 10 tych kreatur dostaniemy 30 punktów u Lamara.

9.Black Knight
Zalecany lvl:70
Uwagi: Walczy w zwarciu.
Opis:
Nie jest zbyt bystrą kreaturą i raczej nie zaskakuje, jednak jest podstawowym potworkiem którego będą bić postacie walczące toporami, ze względu na szansę zdobycia Crusader Axe lub Dragon Lance’y. Potworek nie posiada odporności na większość żywiołów i pomimo dużej obrony, nie posiada dużej ilości życia, ani się nie leczy, to też warto ubić go za każdym razem gdy będzie się w pobliżu.

10. Hydra
Zalecany lvl:100
Uwagi:Walczy w zwarciu i z pomocą ataków obszarowych, silnie się leczy.
Opis:
Do zabicia hydry często same Burst arrow okazują się za słabą bronią, kluczową rolę odgrywają podczas walki z nią skille postaci, postać z bardzo dobrymi skillami i bronią będzie w stanie zabić hydrę w zwarciu, mimo to lepiej wybierać się na nią w grupkach. Loot może okazać się bardzo atrakcyjny.

11.Nightmare
Zalecany lvl:100
Uwagi: Walczy w zwarciu i za pomocą ataku obszarowego trucizny.
Opis:
By pokonać tą kreaturę na 100 lvlu należy sprowadzić ją pod lewą ścianę komnaty w której się znajduje, bowiem kiedy ten potwór gdy z lewej strony ma ścianę, nie jest w stanie używać swojego ataku obszarowego, który w krytycznym momentach mógłby zwalić z nóg postać nawet na 150 czy 200 lvlu. Loot nie jest atrakcyjny, jednak od niedawna można zloocić z niej kosę potrzebną by dostać się do Poison Demona.

12.Hero
Zalecany lvl:70
Uwagi: Walczy w zwarciu i leczy się.
Opis:
Może i Hero nie leczy się zbyt mocno, jednak dzięki dużej obronie może okazać się bardzo ciężkim przeciwnikiem, podobnie jak przy Hydrze kluczową rolę odgrywają tu skille postaci, polecam ubijać je z broni podstawowej, jednak jeśli macie zbyt duże problemy użyjcie Burst arrow. Loot jest dosyć atrakcyjny, łuk z Hero ma aż 5 punktów ataku, zaś królewski set zapewnia całkiem niezłą obronę, lecą z niego też might ringi które warto zachować na przyszłość. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 10 tych kreatur dostaniemy 30 punktów u Lamara.

13.Vampire
Zalecany lvl: 50
Uwagi: Walczy w zwarciu.
Opis:
Niezbyt silna kreatura, poluje się na nią ze względu na taski, mimo to jeśli uda się z niej zdobyć Vampire shield, uśmiech nie opuści waszych twarzy do końca wyprawy. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 10 tych kreatur dostaniemy 30 punktów u Lamara.

14. Banshee
Zalecany lvl: 70
Uwagi: Walczy w zwarciu i obszarowo.
Opis:
Niezwykle uparta kreatura, potrafi dość mocno uderzyć, a do tego mocno się leczy, zalecaną taktyką jest zablokowanie jej przy ścianie uniemożliwiając ucieczkę czy uderzanie atakami obszarowymi. Loot nie jest atrakcyjny, jednak można zdobyć z niej Energetyczne Nogawice, które zapewniają 7% ochrony przed obrażeniami energii.

15.Demon
Zalecany lvl: 170
Uwagi: Walczy w zwarciu i przy użyciu ataków obszarowych.
Opis:
Na 150-170 lvlu, najlepiej uciekać przed tą kreaturą bijąc ją za pomocą burst arrow, walcząc w zwarciu należy pamiętać by stać na skos od kreatury by uniknąć ataku z Energy beam, który w zestawieniu z innymi atakami może szybko nas uśmiercić nawet na dużo wyższym poziomie. Od 200 lvla możemy próbować go blokować i przychodzić z Shooterami, którzy zależnie od ustawienia mogą pomagać nam także w leczeniu naszej postaci. Loot jest wyjątkowo atrakcyjny, Demoniczna tarcza spada dość często a zapewnia niezłą obronę, Elitarna kusza jest czymś o czym marzą postacie dystansowe, zaś Mastermind Shield czy Magic Plate Armor można rzec że prawdziwymi rarami na rookgaardzie. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 2 tych kreatur dostaniemy 60 punktów u Lamara.

16. Lich
Zalecany lvl:100
Uwagi: Walczy w zwarciu przyzywa Bone beasty.
Opis:
Walka z Lichem jest nieopłacalna, jednak mimo to można zabić go dla sportu, należy uważać na Bone Beasty, gdyż potrafią zadać spore obrażenia, co wraz z Atakiem Licha może doprowadzić do szybkiej śmierci.

17. Sea Serpent
Zalecany lvl:350
Uwagi:Walczy w zwarciu i obszarowo.
Opis:
Silna kreatura, mimo że na pozór słabsza od demona, potrafi wyprowadzić znacznie większe combo, mimo to loot jest bardzo atrakcyjny dla postaci walczących mieczami. Do zabicia samego węża warto użyć Burst arrow, przydatni mogą się okazać także Shooterzy, którzy będą jednocześnie podleczać naszą postać, ważne jest by stać na skos od potwora.

18. Undead Dragon
Zalecany lvl:200
Uwagi:Walczy w zwarciu i przy pomocy ataków obszarowych.
Opis:
Silna kreatura porównywalna z demonem części jej ataków można uniknąć stojąc na skos, czy trzymając ja przy lewej ścianie komnaty w której się znajduje. Loot jest dość rzadki, mimo to warto na niego polować, bo mało kto ma okazję pochwalić się Shenlong Swordem .

19.Poison Demon
Zalecany lvl: Nieznany, jednak na pewno 500+
Uwagi: Walczy w zwarciu, obszarowo przy pomocy trucizny, oraz przyzywa 2 hydry do pomocy.
Opis:
Skrajnie niebezpieczny przeciwnik, podobnie jak na Plazme należy go bić w większej grupce. Należy trzymać go z dala od Shooterów, gdyż mogą poważnie ucierpieć i przerwać leczenie naszej postaci, co może skończyć się dla nas śmiercią. Loot jest mega atrakcyjny, ponad to z wszystkich potworów obecnych na rookgaardzie szansa na spadnięcie Chaosa czy Gem of Magic z niego jest właśnie największa. Niezwykle rzadko spada z niego najpotężniejsza zbroja na rookgaardzie, mianowicie Anielska Zbroja posiadająca aż 19 punktów obrony!. By się do niego dostać należy zloocić wpierw kosę z Nightmare by ściąć zboże blokujące dostęp do tego potwora.

20. Dragon Lord
Zalecany lvl:70
Uwagi:Walczy w zwarciu, obszarowo przy pomocy ognia, delikatnie leczy się.
Opis:
Dość silny potworek na niskim poziomie, loot z niego choć rzadki, to naprawdę atrakcyjny, można zabić go z burst arrow, które szybko można pozbierać na respie Dragon Hatchlingów znajdującym się pod nim. Znaleźć go można w drodze na fire quest. Jeden z potworków na które można wykonać task, za pokonanie 10 tych kreatur dostaniemy 30 punktów u Lamara.

6. Taski
Taski to zajęcie dodatkowe dla rookstayerów, wykonując taski możemy dostać punkty u myśliwego Lamara, którego znajdziemy na terenach Premium. Obecnie dostępne jest 11 Tasków, za 9 z nich otrzymamy po 30 punktów, zaś za pozostałe dwa po 60 punktów. Po wykonaniu całej kolejki tasków (w dowolnej kolejności) możemy zacząć zmagania od nowa.
[Obrazek: lamarx.jpg]

Dostępne Taski to:
1. 50 Beholderów
2. 20 Elder Beholderów
3. 10 Vampire
4. 10 Hero
5. 10 Ancient Scarabów
6. 10 Orc Warlordów
7. 10 Giant Spikerów
8. 10 Dragon Lordów
9. 10 Frost Dragonów
10. 3 Warlocki
11. 2 Demony


Punkty z Tasków możemy wymienić na doświadczenie w ilości 2.200 punktów expa pomnożonych przez współczynnik expa świata i ilość punktów które posiadamy.
Przykład dla postaci grającej na Rawennie posiadającej 150 punktów:
2.200x20 (exprate)x150=6.600.000 punktów expa
Czyli ponad 6.5 kk Oczko.
Oczywiście zdobyte punkty możemy też wymienić na niezwykłe przedmioty:

300 punktów: Magiczny nóż, lub królewski plecak.
350 punktów: Stalowe Buty
500 punktów: Magmowe Nogawice
900 punktów: Elitarna Kusza
1500 punktów: Wspaniały miecz, Wspaniały topór, lub Młot Gniewu


7. Pozostałe
Wielu rzeczy nie wymieniłem, np. questów, wierzchowców itp. Powód tego jest prosty, jest to krótki poradnik rookstayera streszczający znacznie informacje. Nie mógłbym tu umieścić dokładnego opisu questu, bo wszystko stałoby się nieprzejrzyste.

Przydatne linki:

Questy Klik
Wierzchowce Klik
Wiki Klik

W sumie całą resztę potrzebnych informacji macie na ronwiki Oczko
No yokai, widać że się postarałeś . BH MU !!
Witam,

Świetny poradnik. Widać, że się napracowałeś i spędziłeś dużo czasu nad tworzeniem go. Co sądzisz o dodaniu go na wiki? Na pewno pomoże on początkującym rookstayer'om.

I mała prośba ode mnie, mogę wykorzystać twoją mapę respu bossów? Na wiki jest nieaktualna, a ta jest zrobiona bardzo dobrze Uśmiech

Pozdrawiam : - )
Pracowałem więcej, niestety 75 obrazków to za dużo i teraz usuwam grafiki potworków ^^
Cześć,

Nawet dobry poradnik. Na pewno przyda się nowym jak i mało doświadczonym podróżnikom z tej wyspy.

Behemoth`a spokojnie na 80`tym już ubijesz.

(04-11-2012, 04:04 PM)Eviva Larte napisał(a): [ -> ]BH MU !!

Już miał ale zrezygnował.


#EDIT

Poradnik jest bardzo dobry dlatego podpinam lecz nie zamykam - proszę bez zbędnego spamu (jeśli ktoś ma jakąś uwagę to śmiało pisać)

Pozdrawiam,
Timmy.

Poradnik na 5+

Mam jednak pytanie do Obslugi a mianowicie :

Na roku nie istnieje takie cos jak meble , wiec zawsze mozna bylo wziac sobie jako np. polke skrzynie ..

i tutaj jest problem poniewaz zadnej skrzyni nie da sie przesunac , Pisze , ze jest ona czescia mapy .

Prosilbym , zeby na roku chociaz to zmienic Duży uśmiech to sie wyda glupie ale w skrzyniach zawsze trzymalem sobie itemki itp.

Ps.

Rozne glupie komentarze dotyczace tego < problemu ) darujcie sobie .
Co do skrzynek i mebli potwierdzam, w sumie napiszę może propozycję dodania npc z meblami nie powinno być problemu z dodaniem jego Uśmiech
(04-11-2012, 11:17 PM)Lalolciaaa napisał(a): [ -> ]Poradnik na 5+

Mam jednak pytanie do Obslugi a mianowicie :

Na roku nie istnieje takie cos jak meble , wiec zawsze mozna bylo wziac sobie jako np. polke skrzynie ..

i tutaj jest problem poniewaz zadnej skrzyni nie da sie przesunac , Pisze , ze jest ona czescia mapy .

Prosilbym , zeby na roku chociaz to zmienic Duży uśmiech to sie wyda glupie ale w skrzyniach zawsze trzymalem sobie itemki itp.

Ps.

Rozne glupie komentarze dotyczace tego < problemu ) darujcie sobie .

Da się zdobyć skrzynie do domku, bądź dało się dość długo. W komnacie z orkiem np. są skrzynie 2 rodzajów które sam mam w dp. Jeśli teraz się nie da ich wziąć mogę odsprzedaćUśmiech Krruchy ss bądź KRUCHY SS ale to pod koniec lutego.

Co do poradnika To naprawdę jest świetny. Co do PD to osobiście uczestniczyłem w pierwszej próbie ( po której steel uciekł na ocluteJęzyk) uważam że do blokowania jego potrzeba minimum 2 blokerów z min. 650 lvl i całą masę sioherów i shoterów. Dodam, że jest to jedyny potworek na rooku którego nie ubiłem soloUśmiech

Pozdro KRUCHY SS
moj post nie wnosi nic do tematu